Ekologiczne torby handlowe - informują czy dezinformują

Najczęściej organizacje, stowarzyszenia, fundacje, a nawet producenci czy dostawcy umieszczają na swoich firmowych opakowaniach, że są one ekologiczne bądź przyjazne dla środowiska. Terminy te jednak nie są tłumaczone, więc do końca nie wiadomo, co się za nimi kryje.

Na rynku termin „opakowanie ekologiczne” jest różnie rozumiane. Niektórzy uważają, że takim pojęciem należy określać jedynie opakowania wielokrotnego użytku bądź takie, które zostały wykonane z materiałów naturalnych, czyli z drewna, tkaniny bawełnianej, szkła, papieru czy tektury. Inni natomiast twierdzą, że opakowania ekologiczne to te wielomateriałowe lub takie, które zostały wytworzone z tworzyw sztucznych. A jeszcze inni uważają za ekologiczne opakowania z folii biodegradowalnej.

Na najróżniejszych opakowaniach pojawiają się więc różne znaki i napisy, które mają przekonać klientów, że firma dba o środowisko. Najczęściej są to jednak jedynie chwyty marketingowe, a symbole i opisy nie mają nic wspólnego z ekologią. Jest to nieuczciwa reklama, która może wprowadzić konsumenta w błąd.

 

Projekt i wykonanie: StudioGraficzne.com